reklama

Radšej sa učiť

Nie nadarmo nám rodičia prizvukujú, aby sme sa učili. S titulom máme viac možností uplatniť sa. Samozrejme, musíme byť i sebavedomí, priebojní, či talentovaní. Vybavil som si letnú brigádu v jednej firme.  Za úlohu mám stáť pri páse a montovať stojany na televízory. "Nič náročné," pomysím si na začiatku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvý deň som plný očakávaní. Brigáda je pre mňa vždy spestrením, a navyše si môžem niečo privyrobiť. Aj keď plat nie je najväčší- 2 eurá na hodinu. Nevadí mi ani budíček o pol piatej ráno, veď doobeda budem robiť a poobede mám kopu času na rôzne aktivity. Úvodný optimizmus zo mňa však časom opadne. "Priprav sa, že ťa budú strašne bolieť ruky," smeje sa na mne kolega, ktorý tu robí už deväť mesiacov. Nemá veľa možností ísť inde a už si tu zvykol. "Mali sme tu rekordmana, ktorý vydržal pätnásť minút, a potom ušiel," dodáva. "Dávam ti dva týždne," povie mi chalan, stojaci na druhej strane. Obaja už uzatvárajú stávku o cigaretu, koľko tu vydržím. "Určite sám neodídem, však čo budem robiť doma?" pomyslím si. Čas beží veľmi pomaly a po dvoch hodinách si začínam meniť ruky. "Poriadne tam stláčajte," kričí na mňa postaršia žena s maďarským prízvukom, ktorá stojí na druhom konci pásu. Na niektorých kolegoch vidím nervozitu, na iných únavu. Maskujú ich vtipkovaním vo vzájomných debatách. Túžobne však čakajú na polhodinovú prestávku, aby si mohli dať kávičku a pár cigariet. Pás sa vypína. Sadnem si von ku klbku maďarsky hovoriacich žien. Vonku môže byť dobrých dvadsaťpäť stupňov a ja rozmýšlam, ako som sa mohol vyvaľovať na pláži. Prestávka prejde ako voda. "Aspoň si ruky trochu odpočinuli. Už len štyri a pol hodiny," odfúknem si. Práca je jednotvárna. Osem hodín sa nachádzate pri páse a zmontujete asi tisíc stojanov. Padá na mňa únava. "Rýchlejšie!" kričí tímlíderka. Tempo sa stupňuje, pretože nespĺňame normu. Prsty si už ani necítim a robotu vykonávam automaticky. Ako robot. Konečne je pol tretej. Prídem domov, dobre som najem a o pár minút už zaspávam. Takt som využil svoj voľný čas po brigáde. Práca sa prejavuje na tele až na druhý deň. Nie je ľahké stáť každý deň osem hodín na nohách. Ak sa často zohýbate, cítite i chrbát. Najhoršie sú na tom ruky. Kostičky na prstoch pri každom zohnutí bolia, na dlaniach sa tvoria mozole a svalovku vnímate i na šlachách rúk. Strašná robota. Brigádovať som vydržal som štyri dni. Pláca nie je priamo úmerná práci a viem si predstaviť aj iné typy letných brigád. Myslím si, že riadnym pracovníkom nedávaju viac. Majú môj obdiv. Pásová robota vás vyčerpáva viac psychicky ako fyzicky. Cigaretka cez pauzu alebo pivo po zmene sú vyslobodením. Preto si beriem k srdcu radu rodičov. Uč sa, ak máš tú možnosť.

Andrej Petro

Andrej Petro

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojim snom je stať sa športovým novinárom alebo reportérom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu